Framåt...

Dagarna går undan och ofta kommer jag på mig själv med att tänka, det här var ju en piece of cake, snart är allt det här över... lika ofta tänker jag att det här a l d r i g kommer gå... ha ha.
Att vara själv med tre barn var ingen barnlek, så mycket har jag lärt mig på den här trots allt rätt korta tiden...
Jag räcker inte alltid till men jag har prioriterat bort städning o tvättning vissa dagar för att ge barnen mer och det syns här hemma, men det syns också på barnen som är öppna och kan prata med mig om saknaden, som är glada och uppåt större delen trots saknad efter pappa.
Vissa dagar är mer kaos än andra och vissa dagar bara dör jag i soffan efter läggningsritualen... saknaden gnager i magen mest hela tiden och vi har hunnit med att vara lite sura på varann med... ha ha.
Det är oundvikligt med missförstånd och det är svårt att koppla på den glada frun så fort han ringer hem. ibland är jag på riktigt pissigt humör och han kan ha haft en jobbig dag och så är man igång... svårt som attan...
I ett av våra samtal slängde han på luren i örat på mig... frustration som heter duga för jag har ju ingenstans att ringa upp... det insåg han nog snabbt och ringde upp och bad tusen ggr om ursäkt, men det är svårt att alltid orka med att ha tålamod och förståelse för varann...
Tror det är viktigt att komma ihåg att vi är samma par som innan, med samma saker att störa sig på och samma fällor att fastna i. Självklart vill man inte bråka när man är i den här sitsen men man måste komma ihåg att det inte är hela världen med ett bråk ibland om det är vad som krävs för att rensa luften, BARA man blir sams innan man lägger på för vi vet ju trots allt aldrig vad som kan hända...

Hur som helst hann vi ju inte med nån bröllopsnatt innan han åkte... ödet var ju ironiskt och la avresedatum till livgardet dagen efter vårt bröllop... ha ha... så det ska vi ta igen nu på första leaven.
Har bokat bröllopssvit i annan stad och ska passa på att shoppa lite också... mannen ville prompt ha bastu på rummet så hela paketet är fixat... champagne, chokladtryffel, jordgubbar och bubbelpool väntar på oss och det ska bli såå underbart...

Just nu befinner vi oss i en extra svår prövning då han är ute i fält en tid... jag vet att jag inte kommer höra ifrån honom på ett tag och det känns osäkert. hittills har jag varit så bortskämd med telefonsamtal nästan varje dag, ibland flera ggr om dagen och massor av mail... men det ska väl gå... är fortfarande livrädd att nåt ska hända han... och drömmer ibland om hur hans kompis där nere ska ringa mig för att berätta nåt som hänt... gulp...
Skulle han av nån anledning ringa mig skulle jag nog ana det värsta och ramla ihop bara av att höra hans röst...

Nej nu är det dags för frukost och senare idag är vi bortbjudna på grillning hos vänner...
Känns dock tomt och konstigt att gå utan min man men är glad för inbjudan så klart :-D
Ha en bra dag.



Kommentarer
Postat av: recnac

hm jobbigt när man inte kan höras alls! min sambo skulle varit med ute där dom är nu, men fick maginfluensa dagen innan så han blev beordrad sängläge! Så jag kan tänka mig hur drygt du har det nu, jag blev nästan glad att han blev sjuk och inte fick följa med (om man får vara lite ego). Ta hand om dig och barnen! KRAMAR!!

2008-06-01 @ 10:58:37
URL: http://www.metrobloggen.se/8manader
Postat av: Andreas från Svenska Soldathemsförbundet

Hej på dig!

Är det ok för dig om jag länkar till din blogg från vår familjeprogramssida www.soldathem.org/familjeprogram ?

Ha en fin sommar!

Mvh/Andreas

2008-06-03 @ 11:16:42
Postat av: Soldatfrun

Hej Andreas.

Självklart är det ok. Glad om jag kan vara ett stöd för andra.

Tack detsamma =)

2008-06-03 @ 19:51:55
Postat av: Cissi

Vad skönt att ni tar er en bröllopsresa, skönt.

Hoppas det går bra för er annars, men du vet ju att nu börjar det närma sig leave... den som väntar på nått gott... sköt om er. kram

2008-06-04 @ 08:28:53
URL: http://inrelivet.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0