Avskyr morgnar...

Åh nu går man runt och väntar och väntar på första samtalet som ska tala om att han kommit på plats och hur han mår efter den långa resan... livrädd för att ha ett missat samtal på mobilen...
I natt var det svårt att somna... sängen kändes oändligt stor och tankarna började mala om allt han kommer missa när han är borta, allt jag måste fixa själv framöver... blä... så lätt att fastna i sånt negativt tänkande...

För övrigt är inte min man bara romantisk, han har humor också... ha ha... hittade ytterligare ett brev igår... i lådan med ehhrmm... leksaker för vuxna ;-) brevet började med "Jaså älskling, dags för sånt ;-) Ha mig i tankarna...." Busted! Ha ha... jag har andra saker i den lådan med så nu var det inte så men brevet var fruktansvärt roligt... han är för finurlig alltså.

Rutiner är bra och underlättar vardagen men vissa dagar vill jag bara spy på att allt är lika varje dag. Kliva upp alldeles för tidigt med barn som är lite för trötta och gnälliga, frukost, kläder, byta två obligatoriska bajsblöjor, gäspa och sucka, räkna minuterna tills jag får lägga ner minstingen för en stunds sömn till... skola, dagis, hem en stund innan skolbarnet kommer hem igen och sen dags för dagis igen... mammaledig? var det så det hette?
Gäsp... en misstänkt lukt kommer från lilla 3:an som kröp förbi så dags för bajsblöja ett... och så var det frukost då...
Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Håll ut bara!!! Nu är det inte lika många dagar kvar :)

2008-05-12 @ 10:56:44
Postat av: recnac

jag håller med dom kallar det mammaledig ha!
och jag har bara EN liten. Men ibland önskade jag att jag hade jobbat för ibland verkligen segar sig dagarna fram när man går här hemma med lilla som håller på att få tänder! och man bara längtar efter sin älskling!!

2008-05-12 @ 17:37:13
URL: http://www.metrobloggen.se/8manader
Postat av: Sanna

Hahaha! *skrattar gott* Undrar var nästa lapp dyker upp någonstans. =)

2008-05-12 @ 18:18:19
URL: http://tchad.blogg.se
Postat av: mannen

nästa lapp finns kanske, kanske inte.. bara jag vet.. hi hi hi

2008-05-13 @ 09:55:17
Postat av: Soldatfrun

He he men älskling då... välkommen hit ;-)Ja jag håller utkik efter den... ha ha.

2008-05-13 @ 10:00:46
Postat av: Toffs

haha, vilken karl! Det var humor på min nivå! Mycket roligt!!! Hoppas att allt är bra!

2008-05-20 @ 15:35:22
URL: http://gilgamesh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0