Tid...

Oj oj vad humöret och orken svänger... vissa dagar går galant, andra är som att röra sig i sirap.... då o då kommer tanken, han ska vara borta till december... o paniken bryter ut, svetten tränger fram o jag tänker att det går aaaaaaaldrig. Får fokusera på två månader i taget....
Gjort en nedräkning på vår griffeltavla o det närmar sig faktiskt... underbart. Stora sonen sa igår att han inte minns hur pappa luktar... dom har lite lättare för att sätta ord på vad vi känner ;-)

Grubblar en del på vad jag ska göra till hösten då mammaledigheten är över. Tidigare jobbat inom vården men det känns hopplöst att gå tilbaka till nåt sånt när jag är själv med alla barn. Har ju ingen som kan ha dom när jag jobbar kvällar o helger osv. Funderar på studier igen men det känns svårt att tänka så långt fram faktiskt... lever ganska mycket efter en dag i taget just nu och det känns på alla plan.

Spridda tankar just nu...
Slutligen önskar jag mig allra mest just nu, TID! Tid för vännerna, tid att göra vad jag vill, tid att städa, tid att ta ett långt bad, tid att sova.... för visst hinner jag med grejer men det är med andan i halsen o alla barn efter mig.... suck.... TID!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vet precis det där med tid, tror jag skall hinna allt, men sen är man helt slutkörd och det värsta är att det inte finns någon hemma att beklaga sig till, utan man skall hålla det inombords, jag städade till och med i sömnen inatt

2008-06-05 @ 09:49:50
URL: http://inrelivet.bloggagratis.se/
Postat av: recnac

hm känner igen mig såå mycket i det du skriver..

Och det där med tid är nåt som jag är lite kluven över. Man vill att den ska gå snabbt för att man ska få hem sin älskling igen. Men man vill även ha mer tid, tid för sig själv, tid att ta hand om sig själv lite! Jag tittade på mina fötter igår och bara skakade på huvudet jag minns inte när jag hade tid med ett fotbad sist.!

Tänker oxå på vad jag ska göra när mammaledigheten är slut är oxå trött på vården=/

Ha det gott

Kramar till dig!!!

2008-06-05 @ 10:13:39
URL: http://www.metrobloggen.se/8manader
Postat av: Cesilia

Hej, och tack för en bra blogg!



Jag heter Cesilia och har startat ett bok-projekt för anhöriga, av anhöriga.



Undrar om du kan göra lite "reklam" i din blogg för organisationen, eftersom vi söker fler författande som vill delge sin historia! Jag sitter här och frågar er "kända bloggare" för att nå ut så brett som möjligt!



Ville även be om tillstånd för att länka till din sida från vår hemsida, så anhöriga hittar din blogg?



Om detta inte är okej, maila mig så tar jag bort det.

Välkomna till projektet och hemsidan!



Tack på förhand!

Hälsar, Cesilia!

2008-06-10 @ 15:24:23
URL: http://www.invidzonen.se
Postat av: Cesilia

Hej, och tack för en bra blogg!



Jag heter Cesilia och har startat ett bok-projekt för anhöriga, av anhöriga.



Undrar om du kan göra lite "reklam" i din blogg för organisationen, eftersom vi söker fler författande som vill delge sin historia! Jag sitter här och frågar er "kända bloggare" för att nå ut så brett som möjligt!



Ville även be om tillstånd för att länka till din sida från vår hemsida, så anhöriga hittar din blogg?



Om detta inte är okej, maila mig så tar jag bort det.

Välkomna till projektet och hemsidan!



Tack på förhand!

2008-06-10 @ 15:25:04
URL: http://www.invidzonen.se
Postat av: Cesilia

Hej, och tack för en bra blogg!



Jag heter Cesilia och har startat ett bok-projekt för anhöriga, av anhöriga.



Undrar om du kan göra lite "reklam" i din blogg för organisationen, eftersom vi söker fler författande som vill delge sin historia! Jag sitter här och frågar er "kända bloggare" för att nå ut så brett som möjligt!



Ville även be om tillstånd för att länka till din sida från vår hemsida, så anhöriga hittar din blogg?



Om detta inte är okej, maila mig så tar jag bort det.

Välkomna till projektet och hemsidan!



Tack på förhand!

2008-06-10 @ 15:25:29
URL: http://www.invidzonen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0