En hel helg...

Idag kommer han hem.. wihoo.... hämtar på flyget i eftermiddag och det ska bli skönt.
Vi har inte setts på 2 veckor och det känns galet länge... tänk att det snart ska gå månader mellan gångerna vi ses... fy fan...
Vardagen börjar ha sin gång... jag svär över alla grejer överallt och drömmer om bättre förvaring och en bättre dammsugare, som om nåt av det skulle hjälpa. Jag fantiserar om hur det var när man väntade barn första gången och satte upp en liten krok för lilla bebisens handduk och han fick en liten korg i hallen för sina små mössor o vantar o allt var så organiserat och snuttigt... med andra barnet utökades förvaringsmöjligheterna men orken att organisera o förvara fanns inte så grejer överallt o sen hjälptes man åt i ett tokryck att städa bort allt... nu med tredje barnet sket vi i mer förvaring för den används ändå inte och jag tänker varenda dag att hade jag bara fler krokar/mer korgar/bättre lådor/fler garderober.... ja ni fattar ;-) DÅ hade vi alltid haft fint hemma...

Jag får helt enkelt inse att mina förhoppningar på ett välstädat organiserat hem får vänta tills vi är två på hemmaplan igen... för DÅ ;-)
Jag håller hårt i dom rutiner jag och barnen fått in utan pappan och det skapar smärre kaos när han kommer hem. För som i alla filmer önskar man ju att barnen kastade sig runt pappas hals och vi skrattar och är så lyckliga och harmoniska när han är hemma.
Dessvärre ser barnen sin chans till kryphål och försöker tänja på alla regler nu när han inte har full koll på vad som bestäms när han är borta. Och vår underbara treåring är i en trots som blir snäppet värre så fort pappa kommer hem... suck... men det är ännu en baksida av allt det här och det är bara att gilla läget...

Bara några få timmar kvar tills jag får låna min man av försvarsmakten en hel helg... härligt.

Kommentarer
Postat av: S

Hoppas ni har en jättemysig helg och hinner njuta av varandra ordentligt. Själv har jag njutit av min älskling en hel timme på satellittelefon ikväll. Man lär sig att uppskatta det också :)

/Sanna

2008-04-19 @ 23:07:11
Postat av: A

Hej,
Hittade din blogg nu... och jag tillhör en dem som just nu väntar på det besked som du fick för en tid sedan. Min sambo jobbar i NBG och kommer att åka på en mission snart, när NBG är över. Vet bara inte vilken. Hatar att inte veta, men vill ändå inte veta.

Sedan den 1 januari har min sambo legat i beredskap med NBG. Det har varit ganska tufft att inte veta om och när de kanske åker - men än så länge har de inte åkt och jag föredrar en planerad mission än att han åker iväg med NBG.

Ta hand om dig, och jag kommer följa dig under er resa.

/ Anna

2008-04-22 @ 23:45:17
Postat av: Soldatfrun

Sanna: Ja jag förstår att det är uppskattat sen :-)

Anna: Välkommen hit... när man väl vet kan man ju börja bearbeta och förbereda sig känns det som så jag hoppas ni får något besked snart...

2008-04-23 @ 08:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0